Primim zilnic zeci de mesaje de la oameni care in cele mai multe cazuri pun 3 intrebari:

1. CUM VOM REUSI SA SCHIMBAM SISTEMUL PRIN REVOLUTIE PASNICA ?

2. CUM VOM FACE ALEGERILE MERITO(DEMO)CRATE ?

3. CUM VA FUNCTIONA TARA FARA PARLAMENT ?

4. VOTUL ELECTRONIC de Mihai Boitan

Iata raspunsurile:

1. INSTAURAREA NOULUI SISTEM, MERITOCRAT, SE VA FACE ASTFEL:
Miscarea Meritocrata va desemna un candidat la alegerile prezidenţiale, candidat ce va susţine Programul Meritocraţia (vezi www.meritocratia.ro). Sondajele de opinie spun că aprox. 85% din populaţia ţării doreşte eliminarea din viaţa socială a partidelor şi a clasei politice, iar dacă alegerile vor confirma sondajele de opinie înseamnă că următorul preşedinte va fi cel desemnat de Mişcarea Meritocrată. Conform Programului Meritocraţia, VOTAT ÎN MOD IMPLICIT DE POPOR PRIN ALEGEREA CANDIDATULUI NOSTRU, noul preşedinte al ţării va avea legitimitatea conferită de popor pentru a dizolva Parlamentul (folosind un truc legal, “democratic”) şi va numi un prim ministru care îşi va forma un cabinet de specialişti recunoscuţi ca fiind cei mai valoroşi pe fiecare domeniu şi minister în parte. Acest guvern va conduce ţara vreme de 12 luni prin ordonanţe de urgenţă. În acest răstimp, preşedintele împreună cu o echipă pe care şi-o va forma singur, vor pregăti şi organiza ALEGERI MERITOCRATE la cel mult 12 luni de la învestire. În urma ALEGERILOR MERITOCRATE, ultimul preşedinte democrat va preda ştafeta primului preşedinte meritocrat ALES, iar ultimul prim ministru democrat va preda ştafeta primului prim ministru meritocrat ALES. Şi astfel va începe o nouă era în istoria României şi a lumii.
2. ALEGERILE MERITOCRATE VOR AVEA LOC ASTFEL:
La nivel de judeţe se vor organiza concursuri tip grilă, gen “Olimpiade Şcolare” la care va putea participa orice cetăţean român care nu a suferit condamnări. Alegerile vor fi organizate de către Organizaţiile Meritocrate locale. Din aceste organizaţii vor face parte oameni recunoscuţi ca fiind de mare probitate morală şi… la urma urmei, ei nu au de făcut decît să scoată 100 de teste pe masă, fiecare test cu 100 de întrebări şi să le dea candidaţilor să-şi tragă fiecare subiectul. Fraudă nu prea are unde şi cum să apară.
Subiectele de examen pentru PREŞEDINŢIE vor fi următoarele:
– test de inteligenţă – IQ – 100 teste a cîte 100 întrebări
– cultură generală – C.G. – 100 teste a cîte 100 întrebări
– limba străină (engleză) – L.S. – 100 teste a cîte 100 întrebări
Şeful comisiei scoate testele pe catedră şi fiecare candidat trage un subiect după care are 3 ore să completeze testul tip grilă.
Apoi, comisia, cu testul grilă calculează punctajul fiecărei lucrări, în faţa candidaţilor şi a camerelor de filmat, fără să ştie numele celui ce a scris lucrarea (nume sigilat şi secret) pînă după corectarea tuturor lucrărilor. Rezultatul va fi 100% obiectiv. De faţă cu toţi candidaţii se verifică punctajul fiecărei lucrări (candidaţii avind dreptul să asiste la corectare, totul va fi 100% transparent) şi primele 5 lucrări că număr de puncte, sunt declarate calificate in finala pe ţară. Se desigilează şi se fac cunoscute cele 5 nume ale finaliştilor pe ţară. Simplu ca “bună ziua” şi 100% corect, fără nicio posibilitate de fraudă.
Exact la fel se procedează la faza pe ţară şi autorii primelor 10 lucrări se califică în faza finală.
Faza finală constă din următorul lucru:
Vreme de 1 lună de zile, din 2 în 2 zile se organizează emisiuni de talk show cu cîte 5 candidaţi, la oră de maximă audienţă pe postul naţional de televiziune. În această lună, pînă la “alegerile meritocrate”, mass media poate să cerceteze şi să prezinte oipiniei publice profilul moral al fiecărui candidat.
Românii vor reuşi prin vizionarea talk showurilor şi informîndu-se din mass media să afle cam care e profilul moral al fiecăruia dintre cei 10 candidaţi. Toţi 10 sunt super creiere – au dovedit-o prin teste şi examene. Poporul votează apoi… pe bază de carismă, de moralitate, etc., fiecare după cum consideră.
Astfel am ales preşedintele.
Mie mi se pare logic şi simplu. Sigur că nu e un sistem perfect, dar nici nu ne propunem să atingem perfecţiunea ci doar să înlocuim un sistem dezastruos cu unul mult mai bun, un nou sistem perfectibil apoi în timp !
Pentru postul de prim ministru, toţi cei 200 de finalişti pe ţară vor mai da un test – TEST DE MANAGEMENT. Testul de management va fi scris şi oral susţinut în faţa unei comisii de evaluare formată din specialişti recunoscuţi, de o probitate morală în afara oricărui dubiu. Ultimul preşedinte democrat va fi cel ce va decide asupra probităţii morale a membrilor juriului şi asupra compatibilităţii lor cu rolul de examinator. Comisia va fi formată din 5 persoane care vor evalua fiecare candidat în parte, vor da cîte o notă, iar media celor 5 va deveni notă de la testul de management al candidatului. Nota de la testul de management împreună cu nota de la testul “finală pe ţară” de IQ, C.G. şi L.S. (testul de management va avea o pondere de 50% în nota finală) vor da o medie care va desemna cei 10 finalişti ce vor intra în dezbatere pentru ALEGEREA PRIMULUI PRIM MINISTRU MERITOCRAT AL ŢĂRIi. La fel ca şi în cazul alegerilor pentru preşedinte, poporul va decide care dintre cei 10 este cel mai potrivit pentru a forma PRIMUL GUVERN MERITOCRAT AL ŢĂRIi.
În acelaşi mod, primul ministru îşi va desemna miniştrii din componenţa cabinetului. Media dintre testul general de IQ, C.G. şi L.S. şi nota obţinută la materia de specialitate (finanţe, agricultură, industrie, etc). Primul ministru va fi cel ce va decide cine dintre cei 10 finalişti este cel mai potrivit să ocupe fiecare post de ministru.
Preşedintele şi primul ministru vor avea un mandat de 5 ani după care vor avea loc noi alegeri şi o nouă echipă va veni la conducerea ţării. Foştii preşedinţi şi prim miniştri vor forma SFATUL ÎNŢELEPŢILOR care vor avea rol consultativ pentru preşedintele şi primul ministru aflat în funcţie. Sfatul Înţelepţilor prin vot majoritar va putea să decidă convocarea Referendumului pentru demiterea preşedintelui sau a prim ministrului aflat în funcţie ! Acest lucru se poate face doar o dată pe an.
Aceşti noi conducători vor conduce ţara pe principii de cinste, valoare şi eficienţă. Corupţia, şmecheria, înşelătoria şi trădarea intereselor ţării şi a poporului vor fi aproape excluse pentru că orice faptă de această natură va fi asimilată cu trădarea de ţară şi pedepsită conform noilor legi meritocrate (un nou cod penal, “meritocrat”, deosebit de aspru), legi ce nu vor mai încuraja hoţia şi infracţionalitatea ca acuma.
Salariile preşedintelui şi ale miniştrilor vor fi de aprox. 50.000 euro pe lună astfel încît oamenii să-şi poată dedica întreaga energie şi capacitate slujirii intereselor ţării şi nu administrării propriilor averi. Chiar dacă aparent par nişte salarii mari, ele sînt nesemnficative comparativ cu ceea ce fură şi deturnează astăzi clasa politică conducătoare.
Întreaga societate se va organiza de la ministere în jos pe exact aceleaşi criterii de valoare dovedite prin test – concurs.
Corupţia, hoţia, traficul de influenţă şi abuzurie vor fi descurajate prin LEGI DRACONICE pentru astfel de fapte. Motivaţia acestor legi draconice nu este acela de a creea o societate crudă ci de a creea o societate dreaptă şi echitabilă în care cel ce are gînduri de a comite fărădelegi să se autocenzureze, să se abţină de la a mai comite fapte negative conştient fiind că pedeapsa este foarte, foarte aspră. Să nu le plîngem de milă viitorilor indivizi ce vor avea de ispăşit pedepse grele – NIMENI NU ÎI OBLIGĂ SĂ COMITĂ ACELE FAPTE, iar dacă totuşi conştienţi fiind de riscuri, le comit, ATUNCI SĂ ÎŞi ASUME ŞI CONSECINŢELE !!!!
Primarii vor fi aleşi la fel ca şi prim ministrul numai că pe plan local. Exact la fel sînt aleşi directorii companiilor de stat cu menţiunea că nu mai votează tot poporul ci angajaţii. Directorul îşi face echipa de conducere pe aceleaşi principii, etc. pînă la ultimul birou.
Societatea nouă pe care o vom construi va fi o societate cu profund caracter umanist în care omul bun va fi protejat, vom elimina nedreptatea şi inechitatea, grija pentru om şi familie vor fi cele mai importante valori. Vom construi o lume în care copiii să nu mai moară din cauza lipsei banilor pentru operaţii şi tratamente, părinţii nu-şi vor mai petrece ultimii ani din viaţă umiliţi şi chinuiţi, oamenii mai puţin dotaţi de la natură nu vor mai fi dispreţuiţi, marginalizaţi şi îndobitociţi ci vor putea duce un trai decent. Va fi obligaţia societăţii ca fiecare om, oricît de puţin dotat şi valoros să poată beneficia de o viaţă cel puţin decentă, adică să aibă o locuinţă şi să îşi poată creşte şi educa copiii cu demnitate, prin muncă cinstită.
EDUCAŢIA ŞI GRIJA PENTRU COPII VA DEVENI PRIORITATE NAŢIONALĂ !
Aceasta este doar o “versiune zero”, o propunere ce poate fi perfecţionată, dar aceasta va fi treaba celor ce vor trebui să implementeze noul sistem.
Aceasta e doar o propunere ce poate fi îmbunătăţită în timp DE CĂTRE VIITORII SPECIALIŞTI, în funcţie de datele problemei.
Nu e deloc greu, credeţi-mă ! Dacă va gîndiţi un pic, puteţi imagina (propune) şi dumneavoastră un algoritm de alegere al viitorilor conducători… PROBLEMA E DE VOINŢĂ ! E mult mai uşor să spui “nu se poate” decît să te apuci de treabă, dar eu am învăţat de la viaţă să conjug verbul “a face”. Cînd am plecat acum 25 de ani de acasă DOAR CU HAINELE DE PE MINE şi le-am spus alor mei că voi ajunge milionar în dolari, au spus că “nu se poate”. După 10 ani eram milionar în dolari – fără să fur, fără să înşel, fără să îmi fac niciun duşman. N-am avut un plan iniţial, dar… m-am apucat de lucru şi din aproape în aproape am reuşit. La fel voi face şi cu Meritocraţia chiar dacă zilnic îmi iese în cale cîte unul care vrea să-mi taie aripile spunîndu-mi “nu se poate”. Ba se poate !
PRIMUL PAS E SĂ RADEM DIN TEMELII SISTEMUL ACESTA PUTREFACT !
RESTUL VA VENI DE LA SINE – O SĂ VEDEŢI CĂ SE POATE !


MERITOCRAŢIA PARTICIPATIVĂ
Democraţia reprezentativă, tipul de democraţie existent astăzi în Europa, este o falsă democraţie !
Acum 800 de ani, democraţia nu putea fi decît reprezentativă din cauza limitelor tehnologice impuse de dezvoltarea din acea perioada. Dar, DEMOCRAŢIA REALĂ NU POATE FI DECÎT PARTICIPATIVĂ !!! Azi, în secolul 21, omenirea poate beneficia de o democraţie reală, de tip participativ !
În cele mai multe cazuri, politicienii trimişi în parlament de către cetăţeni ca să le reprezinte interesele, îşi reprezintă doar interesele personale, inetresele unor oligarhi sau corporaţii sau interese de tip mafiot ale partidelor din care fac parte.
De ce să mai apelăm la “reprezentanţi”, la politicieni care să ne reprezinte în Parlament cînd mijloacele tehnice permit azi o participare directă a cetăţenilor ţării folosindu-se de instituţia referendumului şi a votului electronic pentru orice lege fundamentală ce priveşte viitorul ţării ???

Da oameni buni, ţările pot fi conduse, administrate şi fără Parlament, fără  partide şi politicieni. Cel mai bun exemplu în acest sens este Elveţia la nivel administrativ local. Cum se va face acest lucru ?

Simplu – ca şi pînă acum în proporţie de 90% !!!!
Guvernul va administra ţara prin ordonanţe de urgenţă CA ŞI PÎNĂ ACUM !!!!
În cazul legilor de importanţă naţională (lucru decis de Sfatul Înţelepţilor), poporul va fi chemat la vot. Votul poporului poate fi exprimat ca şi pînă acum, în mod tradiţional, mergînd la vot, (cu cabine de vot) sau după părerea mea, mult mai bine prin internet. Veţi spune că unii nu au internet. Pentru ei se vor organiza în şcoli puncte de vot (computere) în care vor fi ajutaţi de către persoane specializate (cadre didactice din scoli) să voteze. Veţi spune că există posibilitatea fraudei de soft. Vă voi spune că aceeaşi posibilitate a fraudei de soft există şi la votul tradiţional. După votul exprimat pe hîrtie, datele se introduc în computere şi tot la mîna computerului si a softului ajungi !
Dar… proba elocventă a înşelătoriei la vot e dată de sondajele de opinie premergătoare votului ! E imposibil ca diferenţa dintre vot şi sondajele de opinie să fie mai mare de 5%. Dacă s-ar întîmpla o astfel de anomalie (fraudă), va fi prevăzut în legea electorală meritocrată refacerea votului (după prinderea şi pedepsirea exemplară a ticăloşilor) !

Legat de fraudarea votului, în condiţiile de azi, votul este fraudat atît la etapa numărării buletinelor de vot prin introducerea de buletine suplimentare şi prin anularea prin dublă stampilare a unor voturi valide,  la etapa introducerii datelor în computere precum şi la etapa centralizării voturilor la nivel naţional prin soft măsluit.
Eliminînd două etape – pe cea a numărării votului pe buletine şi pe cea a introducerii rezultatelor în computere, AM ELIMINA DOUĂ ETAPE IMPORTANTE DE POTENŢIALĂ FRAUDARE !
A treia etapă, cea a softului şi singura posibilitate de fraudă în cazul votului electronic, aceasta va fi exclusă prin clauza repetării votului în cazul unor discrepanţe mai mari de 5% faţă de sondajele de opinie şi un cod penal care să prevadă puşcăria pe viaţă pentru cei ce ar îndrăzni să măsluiască votul.

Astfel, printr-o democraţie de tip participativ (directă),  societatea va putea fi condusă in mod REAL DEMOCRATIC, in interesul şi folosul cetaţenilor, mult mai eficient, mult mai flexibil, mult mai uşor (mai puţină birocraţie), decizii luate mult mai rapid şi nu mai vorbesc despre reducerea uriaşă a costurilor de administare a ţării.
În final asta se va regăsi într-un nivel de viaţă mult mai ridicat al poporului !

Laurentiu Primo

 

Leave a Reply